home twitter Instagram My Insta Shop facebook follow

learn from past and plan for future
0 Adorable | Friday, January 3, 2014 1:19 AM


hai guys...hari nie 3/1/2014 dan umur aku sudah 20 tahun sekejap jerr kan masa nie berlalu macam tu jerr...
biler aku fikir balik selama aku hidup 20(belum genab) ape larrhh yang aku dapat dan ape larrhh yang aku buat...dosa.???entah dah berapa banyak kte tak tahu...pahala.??entah berapa banyak jerr ALLAH tu terima seriously aku semakin matang dalam soal hidup.semakin tahu ape aku nak dalam hidup aku. aku tahu mane baik dan mane buruk. masa lalu banyak mengajar aku erti nakal, dendam, menipu, malas, suka, sayang dan paling penting erti penyesalan...nakal siapa boleh jamin di tak nakal confrim punyer masa kau kecik2 kau nakal kan...dendam memang aku mengaku aku pernah ade sifat dendam dengan sesorang tapi itu larrhh masa menetukan segala nyerr siket2 aku hilang rase tu bagi aku sampai biler aku simpan perasaan tu bukan nyer die dapat dosa aku yang dapat dosa ade larrhh...tipu ouh itu memang perangai jahat aku masa kecik bukan ape mak dengan abah pon pernah kene tipu korang tipu kalau korang cakap korang sekali pon tak pernah menipu kan hahaha...malas benda diraja dalam badan aku terutama malas nak pergi sekolah, malas nak buat kerja, malas segala nyerr larrhh malas tahu bangun lapar makan then baring tengok tv hahaha...suka.??satu benda yang rase mcm nonsense dulu biase larrhh budak kan main suka2 dengan orang yg kte suka haha...sayang.?kasih sayang terutama nyerr dengan family aku, aku dapat tengok betapa family aku sayang sangat dengan aku hehehe and the last penyesalan aku sangat menyesal buat semue benda jahat tu...aku sangat menyesal ade perasaan suka adakah aku fobia.??hati aku sangat2 susah dah nak terima mana2 lelaki.bagi aku biar larrhh masa dan jodoh tentukan.biar benda tu datang sendiri aku malas nak jadi macam orang laen couple2 nie.biar orang cakap aku kuno tapi yang penting aku tak rase sakit hati. aku tahu kemampuan diri aku kalau aku sakit hati mungkin benda memudaratkan untuk diri aku. 

for the future, aku nak DL aku akan teruskan usaha aku cita-cita aku untuk capai DL even satu sem jerr tapi asalkan aku dapat capai. aku nak graduat on time then nak continue degree...aku nak mak abah and the whole family bangga tengok aku...family aku nak aku sambung degree so aku kene buat...habis degree aku kerja then aku nak ade kereta dengan rumah sendiri...khawin.???biar larrhh masa yang mentukan bila dengan sape.??biar jodoh yang menentukan aku terima saja larrhh...simple kan hidup yang aku nak..
yang penting asalkan aku bahagia dengan family and kawan2 aku..
dan aku mengharapkan aku akan berubah dah lebih kearah yang benar.sebab aku tahu iman dan takwa aku masih tak cukup.aku bukan manusia yang sempurna kan...

agak panjang berjela celoteh aku nie kan biase larrhh malam yang suram membuatkan aku terfikir sejenak erti kehidupan. awak-awak pon same ape kate kte same2 muhasabah diri dan fikir ape pulak kte buat dan ape pulak kte nak dekat dunia nie..awak-awak doa kan saya untuk tempuh semesta nie dengan baik =)

nota kaki : update publish tepat pada jam 1:19am pada tarikh 3/1/14. aku melayan perasaan habis wei..!! hahaha

PAST | PRESENT
owner

My name nuraqila, can call me qiella

sweet 21

Study at UiTM Segamat, course Diploma in Banking Studie

hope happy reader and please be nice here...thank you...keep smile =)


RULES

Harsh word not allowed!
Kick out devil anon.
No Advertisement .



Layout made by Koala
Inspiration from mymostloved .
Gyapo