home twitter Instagram My Insta Shop facebook follow

kematangan merubah segalanya
0 Adorable | Thursday, October 23, 2014 2:21 AM


waahhhh ayat tak boleh nak deep lagi kerr aqila...yess tapi itu larrhh kenyataan nyerr...setiap orang akan berubah ini kerana setiap orang melalui tahap pemikiran yang matang. macam tu jugak aku, aku hidup dah 20 tahun dan kematangan aku ini hasil dari apa yang aku lalui selama ini. sakit? dendam? suka? sedih? pasrah? menyerah? keliru? semua larrhh aku dah lalui dah rasa. untuk difikir logik manusia mana tak pernah lalui semue perasaan tu. even orang cakap "elehh qiela tu bukan ada perasaan pon" okeyy back to basic i asking you again allah dah cipta kan manusia dan mempunyai naluri dan perasaan how come you cakap i takde perasaan. its not mean aku takde perasaan itu bermaksud aku malas nak ambil tahu atau peduli. dunia manusia nie kadang merumitkan dan kadang benda yang tak patut ambil peduli kte sebuk ambil kesah. tapi benda yang penting kita tak kesah langsung. itu larrhh lumrah manusia. yess i know kadang aku pon macam tu tapi itu larrhh kembali kepada kejadian alam aku pon manusia jugak. if we talk about feeling its to much for me to tell sebab aku sendiri masih belajar nak kawal emosi nak kawal perasan lagi2 perasan memberi hati pada seseorang. yess aku belajar untuk tidak mudah memberi hati pada insan bernama lelaki. bukan sebab aku fruss tapi sebab i try to be patient untuk cari yang betul2 jujur dan ikhlas. simple word biarlah orang tu hingga nafas terakhir aku. ramai oarang berpesan "berikan hati pada orang yang benar2 ikhlas meminta bukan berikan pada orang yang datang hanya sementara". kadang aku penat dengan kerenah manusia yang pelbagai nie. tapi aku rasa bukan aku sorang penat melayan kerenah pelik manusia nie. maaf kalau entri kali nie agak macam emotional. its not emoational ini just benda yang aku sedar dalam kalangan kte manusia. terutama hal2 perasaan itu larrhh benda manusia paling susah nak jaga dan kawal, kadang aku nie cakap macam bagus jerr. tapi itu sebab sampai ada yang cakap aku nia pasang telinga. tahu tak kenapa  sebab "silent its better" aku tak suka menyampuk bila orang cerita, dan aku lagi suka mendengar dari bercerita. yeaahh i try to be a good listener. bagi aku menjadi pendengar lebih baik dari mencerita mungkin. dan if benda yang kte dengar benda tak penting tanpa berfikir jauh dan panjang campakkan ia ke laut atlantik atau antartika jauhnya. dan kadang aku berfikir sejenak adakah apa yang aku buat nie betul? adakah perangai aku di terima orang? yess mungkin tak semue orang boleh terima perangai dan apa yang kte lakukan sehari-hari nie. okey aku rasa dah cukup larrhh aku taip apa yang ada dalam otak nie. semoga kte semue banyak muhasabah diri fikir sejenak apa yang kte dah penah lalui dan rasa sebelum ini. untuk mengubah segalanya dan semue ini dapat memberikan kte kematangan yang sebenar. 

PAST | PRESENT
owner

My name nuraqila, can call me qiella

sweet 21

Study at UiTM Segamat, course Diploma in Banking Studie

hope happy reader and please be nice here...thank you...keep smile =)


RULES

Harsh word not allowed!
Kick out devil anon.
No Advertisement .



Layout made by Koala
Inspiration from mymostloved .
Gyapo