home twitter Instagram My Insta Shop facebook follow

sejarah hanya tinggal sejarah
0 Adorable | Friday, December 26, 2014 2:41 AM



yess malam nie habis entri pra kematangan aku masa sekolah dulu habis aku delete..sebab nyer nak buang semua memory merepek yang dah lapuk dan orang nyer pon aku dah tahu mana hilang. biar larh die hanya jadi sejarah HITAM untuk aku. tapi cerita kejadian zaman sekolah tak akan aku lupekan lagi2 gelagat dalam kelas. macam2 kerenah macam2 perangai ada. mana tak nyer class kami 36 orang 2 india, sorang cina dan yang lain semue melayu mana tak huru-hara class tu. tapi aku bangga event dulu cikgu2 banyak risau pasal future kteorg tapi alhamdulillah boleh di katakan semue member class aku still study sampai sekarang. im proud of them congret guys tak sia2 usaha korang last2 minit time nak spm dulu haha.. tapi bukan itu aku nak cerita aku nak cerita pasal sejarah. kalau sebut pasal sejarah budak2 sekolah mesti takut yerr larrhh sape suke subjek sejarah dah larhh membaca fakta pulak tu. tapi in real life sejarah larh mengubah dan mengajar kita kan. takde sejarah apa jadi pada kita yer.? aku pon tertanya-tanya lagi, tapi mesti kte tak tahu sebenar perangai dan cara kte berfikir macam mana kan. sebab orang cakap dengan sejarahkan buat kte matang untung berfikir, dengan sejarah larh buat kte berfikir secara rasional dan dengan sejarah larh mengajar kte membuat keputusan dengan betul. semue orang akan ade sejarah yang gembira dan sejarah yg sedih. kalau hangpa tanya aku pon, aku ada due2 tu..mana ade orang dalam dunie nie sedih jerr dan mana ade orang happy jerr..setiap manusia allah bagi balance perasaan die. sebab itu dah lumrah manusiakan. indah kan ciptaan allah terhadap manusia nie. cume kadang kte as manusia yang tak pernah perasaan itu semue. elok jerr allah bagi kte perasaan balance jerr, setiap kegembiraan allah beri nak kte bersyukur pada die dan segala kesedihan die curah die nak kte mengadu pada die dan bercerita pada die. semua kembali pada allah kan. sejarah jugak memang boleh mengubah seseorang tu kearah kebaikan dan keburukan. alhadulillah untuk kearah kebaikan but innalillah untuk ke arah keburukan. sejarah dalam hidup nie memang sangat2 memberi pengajaran dalan hidup kita. hari nie adalah hari jumaat terakhir untuk tahun 2014 semoga kte semue dapat mengubah kearah kebaikan. biar larh segala yang belaku pada tahun 2014 ini hanya menjadi sejarah pada kte dan memberi kte pengajaran untuk mengubah lebih baik. Aamiin~~


nota kaki: semoga banjir di pantai timur surut dan semoga semua musibah yang berlaku dinegara kte malaysia pada tahun nie menjadi sejarah dan memberi pengajaran yang besar untuk kte. marilah kte berdoa semoga allah selamatkan bumi malaysia kte.

PAST | PRESENT
owner

My name nuraqila, can call me qiella

sweet 21

Study at UiTM Segamat, course Diploma in Banking Studie

hope happy reader and please be nice here...thank you...keep smile =)


RULES

Harsh word not allowed!
Kick out devil anon.
No Advertisement .



Layout made by Koala
Inspiration from mymostloved .
Gyapo